Přeskočit na hlavní obsah

Lidstvo vymře po motoru...



Lidi jezdí jako prasata. Jasným důkazem toho jen nejen hromadná nehoda ze čtvrtka 20.3., ale i moje vlastní zkušenost ze silnic a to moc nejezdím. A nějaké výmluvy na počasí a špatný stav vozovky ať vykládají někde jinde. Je sice pravda, že naše D1 je největší parkoviště ve střední Evropě, velmi často přirovnávané k tankodromu, a že sněhové, nazývejme to vánice ne bouřky, k bezpečnosti jízdy nepřispějí, ale formulace:"přizpůsobit jízdu podmínkám a stavu vozovky", jak se praví v silničním zákoně asi má své opodstatnění a velmi často se na ni kašle.
A pak to dopadá tak že se na D1 srazí téměř 200 aut, den na to, kdy se dálnice ve 3.00 ráno zprovoznila, se tak stane hromadná nehoda znova. Podobná situace se stala dnes na A1 v rakousku kde se hromadne srazilo více než 80 aut.A to A1 je oproti naší D1 100 a 1. Druhá věc je to že naše nejstarší dálnice, která se začala stavět už v roce1939 a později 1967, není na podobné situace vůbec připravena a naše policie už vůbec ne takže zde "uvízlo" 20 000 lidí.
Ješteš pár čísel:
Ve čtvrtek na D1 bylo zraněno 30 lidí t zoho 8 težce 2 bojovali dlouho o živo ale nikdo nezemřel. V úterý na A1 30 zraněných 5 ve vážném stavu a nejméně 1 človek zemřel.
V loňském roce zemřelo na českých silnicích 1123 lidí, tedy o 17,5 procenta víc než v roce 2006, kdy policisté evidovali 956 obětí dopravních nehod.
Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

V pondělí policisté zaregistrovali 286 nehod. Loňské velikonoční pondělí se sice stalo 309 havárií, ale pouze jedna si vyžádala lidské životy.

Také celkový počet usmrcených osob za tři sváteční dny je letos vyšší než loni. Při nehodách v letošním roce zemřelo deset lidí, v roce 2006 to bylo osm.
Klesl však celkový počet nehod. Zatímco letos jich bylo 868, loni téměř o 400 více.
O letošních Velikonocích zemřeli při nehodách v sobotu tři lidé a v neděli dva. V roce 2006 byla sice sobotní bilance o tři tragické případy vyšší, v neděli ale naopak zemřel jen jeden člověk.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechny barvy konce

Co se děje?

Tak se dívám, že je to rok co sem naposledy psal článek. Pěkná doba. Ne že by nebylo za celou tu dobu o čem psát, ale nějak sem se k tomu neměl. Když byl čas tak sem to nepovažoval za důležité a naopak. Teď to vypadá že bych měl mít víc času i na psaní do blogů a snad i více chuti.Tak uvidíme. Střediskový blo g se začátkem roku sice pěkně rozjel, ale jeho nový rozměr ve formě Filmožroutů trochu překročil meze, takže Filmožrouti byli expandováni na vlastní blog . Držím klukům palce, zatím se jim daří. Co se týče vody v klubovně tak musím (ťuk, ťuk) zaklepat, ale letos ještě žádný problém a to je sněhu a vody mnohem víc než vloni. Doufám, že se nic nestane. Střediskový web www.skautotrokovice.org prochází začátkem roku aktualizací, takže kromě ankety , můžete opsat do svého kalendáře hromadu akcí, které máme připravené až do prázdnin. Včetně tábora, ten bude od 3. do 16. července. Dále se pak můžete podívat na fotky z posledních zajímavých akcí. I když to na první pohled není vidět t...

Zákaz odbočení vlevo!

V honbě za úsporami pohonných hmot přichází americká doručovatelská společnost UPS s revoluční myšlenkou – nezatáčet vlevo. Zdá se to absurdní, ale podle firemního odborníka na plánování tras Toma Dowdyho omezení zatáček vlevo v loňském roce ušetřilo firmě asi patnáct milionů dolarů. o se rovnalo přibližně dvaceti milionům litrů benzinu. Důvodem je podle něho velká spotřeba nákladních vozů v momentě, kdy při odbočování vlevo nejdříve čekají na místě při dávání přednosti v jízdě. Podle jeho výpočtů má totiž stojící doručovatelské auto, většinou hmotnější dodávka, zbytečně vysokou spotřebu a také dochází k většímu opotřebení motoru. Při plynulé jízdě s pravotočivými zatáčkami vyjde celá cesta mnohem úsporněji. Pro letošní rok tak firma předělala veškeré navigační systémy GPS a nastavila digitální mapy tak, aby na trase zdržovalo co nejméně odboček vlevo. Firemní plánovači letos počítají s úsporou až pět set milionů dolarů. Problémy s cenou ropy řeší i další firmy, o zavedení "lev...