Přeskočit na hlavní obsah

Existuje Santa Claus?

Na světě je asi dvě miliardy dětí (osoby mladší 18 let). Protože Santa nenavštěvuje děti Muslimů, Hindů, Židů a Buddhistů, snižuje to počet navštívených na 15%, čili asi 378 miliónu (podle Úřadu pro Populaci). Průměrná hodnota 3.5 domácnosti na dítě znamená 108 miliónů domů, přičemž předpokládáme existenci alespoň jednoho hodného dítěte v každém. Santa pracuje o Vánocích zhruba 31 hodin, díky různým časovým zónám. Předpokládejme, že cestuje na západ (což je logické). Celkově to znamená 967.7 návštěv za sekundu. To znamená, že pro každý Křestaňský dům s hodným dítětem má Santa asi 1/1000 sekundy na zaparkování saní, vysednutí, sestup krbovým komínem, naplnění ponožek, snědení občerstvení, které pro něj bylo připraveno, výstup komínem, nasednutí do sani a přesun k dalšímu domu. Když předpokládáme, že těchto 108 milionů domů je rovnoměrně rozloženo okolo Země (což není pravda, ale postačí to pro naše výpočty) znamená to 0.78 mil mezi dvěma domy, celkově 75.5 miliónů mil, nepočítaje přestávky na umyti a odpočinek. To znamená, že Santovy saně se pohybují rychlostí 650 mil za sekundu --- 3000 krát rychlost zvuku. Pro srovnání, nejrychlejší dopravní prostředek vyrobený člověkem, vesmírná sonda Odysseus, se pohybuje směšnou rychlostí 27.4 mil za sekundu a běžný sob dokáže běžet maximálně rychlostí 15 mil za hodinu. Náklad saní je další zajímavý element. Za předpokladu, že každé dítě nedostane dárek větší než středně velká stavebnice Lego (asi jeden kilogram), pak saně vezou 108 tisíc tun, nepočítaje v to váhu samotného Santy. Na zemi utáhne běžný sob ne více než 150 kilogramů. I když zaručíme že "létající" sob unese desetinásobek normálního nákladu, let by nebyl možný s osmi, dokonce ani s devíti soby. Santa by jich potřeboval 72 tisíc. To zvyšuje hmotnost (bez váhy saní) o dalších 21600 tun. Celkově se dostáváme na 130 tisíc tun, což je zhruba dvojnásobek váhy Královny Alžběty (lodi, ne vládkyně). 130 tisíc tun, cestujících rychlosti 650 mil za sekundu vytváří obrovský vzdušný odpor --- zahřívalo by to povrch sobů a saní stejným způsobem jako raketoplán vstupující do atmosféry. Vedoucí pár sobu by absorboval 14.3 quintilionu joulu každý. Krátce řečeno, téměř okamžitě by shořeli, vystavujíc tak náporu pár za nimi a tvoříc mohutnou zvukovou explozi. Celý zápřah sobu by se tak odpařil během 4.26 tisíciny sekundy, neboli během Santovy návštěvy v pátém domě. Ale i kdyby toho nebylo dost. Saně akcelerují z 0 na 650 mil za sekundu během 0.001 sekundy. Přetížení odpovídá asi 17500 G. 125 kilogramů těžký Santa (a to by vypadal ještě celkem hubený) by byl přitlačen na sedadlo saní váhou 2187500 kilogramů, okamžitě drticích jeho kosti a orgány a to by ho změnilo na třesoucí se skvrnu růžového rosolu.
Proto, jestliže Santa Claus existoval, je teď mrtvý.

Zdroj: http://hela.webgarden.cz

Ještě můj názor na Santu: My máme Ježíška, Amíci mají Santu. Takže ať si ho tam nechají a necpou ho do celého světa. Ostatní to taky nedělají. Zkuste pak dětem vysvětlit, že dárky jim opravdu nenosí dědek v červeném ale Ježíšek.

Komentáře

El píše…
Vysvětlovat lidsky něco tak nadpřirozeného jako je Ježíšek nebo Santa je samo o sobě směšné :o)
Víš o tom, že než v USA zařadili Santu do reklamy na Colu, nebyl červenobílý, ale barevný?
A poslední postřeh... pro (české) děti, jejichž dárkonos nemá žádný vzhled, je bohužel velmi jednoduché přijmout konkrétní, byť cizí, bytost. Je to pak dost na rodičích... :o)
Méďa píše…
Jo, dřív byl zelený.
ivo píše…
Já věřím na Otce prasátek :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechny barvy konce

Co se děje?

Tak se dívám, že je to rok co sem naposledy psal článek. Pěkná doba. Ne že by nebylo za celou tu dobu o čem psát, ale nějak sem se k tomu neměl. Když byl čas tak sem to nepovažoval za důležité a naopak. Teď to vypadá že bych měl mít víc času i na psaní do blogů a snad i více chuti.Tak uvidíme. Střediskový blo g se začátkem roku sice pěkně rozjel, ale jeho nový rozměr ve formě Filmožroutů trochu překročil meze, takže Filmožrouti byli expandováni na vlastní blog . Držím klukům palce, zatím se jim daří. Co se týče vody v klubovně tak musím (ťuk, ťuk) zaklepat, ale letos ještě žádný problém a to je sněhu a vody mnohem víc než vloni. Doufám, že se nic nestane. Střediskový web www.skautotrokovice.org prochází začátkem roku aktualizací, takže kromě ankety , můžete opsat do svého kalendáře hromadu akcí, které máme připravené až do prázdnin. Včetně tábora, ten bude od 3. do 16. července. Dále se pak můžete podívat na fotky z posledních zajímavých akcí. I když to na první pohled není vidět t...

Zákaz odbočení vlevo!

V honbě za úsporami pohonných hmot přichází americká doručovatelská společnost UPS s revoluční myšlenkou – nezatáčet vlevo. Zdá se to absurdní, ale podle firemního odborníka na plánování tras Toma Dowdyho omezení zatáček vlevo v loňském roce ušetřilo firmě asi patnáct milionů dolarů. o se rovnalo přibližně dvaceti milionům litrů benzinu. Důvodem je podle něho velká spotřeba nákladních vozů v momentě, kdy při odbočování vlevo nejdříve čekají na místě při dávání přednosti v jízdě. Podle jeho výpočtů má totiž stojící doručovatelské auto, většinou hmotnější dodávka, zbytečně vysokou spotřebu a také dochází k většímu opotřebení motoru. Při plynulé jízdě s pravotočivými zatáčkami vyjde celá cesta mnohem úsporněji. Pro letošní rok tak firma předělala veškeré navigační systémy GPS a nastavila digitální mapy tak, aby na trase zdržovalo co nejméně odboček vlevo. Firemní plánovači letos počítají s úsporou až pět set milionů dolarů. Problémy s cenou ropy řeší i další firmy, o zavedení "lev...